Barista Szaküzlet 
Figyelem! A pesti üzlet végleg bezárt!
Buda: 1123 Bp.Csörsz utca 3.,K-P: 13-19,SZ: 10-16
Telefon: 06 20 200 44 51
info@baristaszakuzlet.hu

Moak

Moak

A görögök Motykaként, a rómaiak Motucaként, s az arabok Mohac-ként ismerték Szicília Modica városát, mely ezeréves történelme alatt a legnagyobb civilizációk részét képezte. A  kávépörköléssel és terjesztéssel  foglalkozó vállalat 1967-es alapításakor a felfedezésben s a  kávéfogyasztásban  egyaránt jeleskedő arabok képe lebegett az alapítók lelki szeme előtt. Attól a pillanattól kezdve a Moak pályája töretlenül ível felfelé, méretben, minőségben és a márka presztízsének növelésében is folyamatos eredményeket ér el. Egy rövid fejezet a kávékultúra hatalmas történetében, egy rövid történet a hosszan tartó hagyományban. Ez a MOAK, a kávé, melyet Ön is szeret.


1967

Kávéimádata ösztönözte Giovanni Spadolát egy kis  kávépörkölő üzem, a Caffè Moak megnyitására Modica Altában (óváros), közel a családi tűzhelyhez. Egy 15 kg-os Petroncini prökölőt használ, majd egy munkatárs is csatlakozik hozzá.


1971

A vállalat az 50 négyzetméteres kis üzemből egy 100 négyzetméteresbe költözik, de megmarad Modica Altában. A megrendelések növekedése miatt egy 30, majd egy 120 kg-os Petrincini pörkölőgép gazdagítja a vállalat tulajdonát.


1978

Megindul a legkiválóbb minőségű kávék közvetlen importálása Afrikából, Indiából és Dél-Amerikából.


1979

A folyamatos növekedésnek köszönhetően Giovanni Spadola egy új üzlethelyiség megnyitása mellett dönt a Resistenza Partigiana úton. Az irodák, a termelőhelyiségek és a raktár mintegy 500 négyzetmétert tesznek ki. A termelés folyamatosan növekszik, és a Moak 10 dolgozót alkalmaz.


1990

Megtörténik a gépállomány teljes cseréje, így a vállalat lépést tud tartani a stabil és exponenciálisan növekvő termelési igénnyel. Ugyanebben az időben avállalat területe 2500 négyzetméterre bővül.


1994

A második Spadola generáció belép a vállalatba: Alessandronak hála a Moak betör az olasz piacra, illetve külföldre is, jelenléte mind az öt kontinensrekiterjed.


1996

Két évvel később Annalisa Spadola is csatlakozik a Caffè Moak-hoz, ő a Marketing és Kommunikációs részleg felelőse. Az eredeti Caffè Moak márka stílusa megújul, mely még mindig rendelkezik a vállalat egyedi jellegzetességeivel, mint például a Moakra jellemző piros, fehér és fekete színkombináció. Ugyanebben az évben a vállalat internetes honlapja is elkészült, mely hírekkel és érdekességekkel szolgál a világ leghíresebb kávébabjairól.


1999

Moak megnyitja az Espressa ágát, hogy minél jobban ki tudja szolgálni ügyfeleit. A több mint 30 év alatt szerzett tapasztalatot ennek az új márkának a megalkotásakor a valóságban is alkalmazzák, így kifejlesztve egy olyan Espresso gépekkel foglalkozó vállalatot, mely a legmagasabb elvárásoknak is megfelel, mind a végterméket, mind a könnyű használatot és karbantartást illetően.


2000

A vállalat megszerzi az ISO 9001 minősítést, mely tanúsítja a vállalat által képviselt kiváló minőséget.


 2001

A környezeti menedzsment rendszernek köszönhetően a Moak megszerzi az ISO 14001 minősítést. Ezen felül egy új ág nyílik Milánóban a megnövekedett exporttevékenység hatékony lebonyolítására.


 2002

A Moak támogat egy elbeszélő versenyt, melyet Caffè Letterarionak Moaknak (Moak Irodalmi Kávé) neveznek el. Ez egy éves találkozó, ahol fiatal tehetségek s közismert írók meríthetnek inspirációt a szeretett fekete italból.


 2005

A Moak megveszi a Marsalától az Americaff nevű vállalatot, így erősítve pozícióját a négyforgalmú kiskereskedők sorában. A vállalat részvénytársasággá (S.p.A.) alakult.


2006

A Caffè Letterario Moak hatalmas sikere után a vállalat beindítja Corto Moak névvel a nemzetközi rövidfilm versenyét fiatal olasz és külföldi rendezők számára. Még ebben az évben a Moak betör a kínai piacra is. Pekingben megnyílik az első „Moak Sarok”, mely egyben az első kávébolt is Kínában. A vállalat már Tajvanban és Taipeiben is jelen van, és folyamatosan munkálkodik az igazi olasz espresso kultúrájának elterjesztésén Ázsiában.


 2009

A Moak megbízza Bob Noordát a márka stílusának megújításával. A holland designer megalkotja az új logót és a vállalat imidzsét, mely nem szakít az eredeti vállalati imidzs megkülönböztető stílusjegyeivel, mely világszerte ismertté tette az igazi olasz eszpresszó kávé kultuszát, s mely kikövezte a márka útját a nemzetközi piacok felé is.


2010

A Moak felavatja az új központját, ahol az adminisztráció két emeleten, 3.200 négyzetméteren dolgozik, s a gyártási tevékenység 90 alkalmazottal 5.500 négyzetméteren folyt tovább. Ugyanebben az évben a Moak előáll a for[me]moak által tervezett új csészével, mely a továbbiakban meghatározza a márka új identitását. A 2010-es jelentős év a Moak számára, hiszen ekkor szerzi meg a Méltányos Kereskedelmi (Fairtrade) igazolást, valamint az az Ecogruppo Italia által elismert organikus kávégyártásét. A Moak itáliai és külföldi sikerét, valamint az alapító Giovanni Spadoláét a „Capital30” is elismeri, az olasz vállalkozók aranykönyve, mely kilencven üzletembert jutalmaz, akik meghatározó sikert értek el a „Made in Italy” erősítésében.


 2011

A Moak további piacokat szerez. A vállalat az Egyesült Államokba is eljut. Ugyanebben az évben, köszönhetően az új üzleti megállapodásoknak, a vállalat növeli az ázsiai jelenlétét. A Moak márka belép a Shangri-La luxushotel-láncba, így megszerzi a fülöp-szigeteki piacot is. Ezen felül a Moak az AIAP (Italian Association for the Development of Visual Communication) partnere lesz, mellyel új vállalkozói együttműködési lehetőségek nyílnak meg a Moak előtt.


 2012

A Moak iránti érdeklődés egyre nő külföldön. A vállalat egy új terjesztési hálóval behálózza az Egyesült Arab Emirátusokat. A Caffè Moak designra és fenntarthatóságra fordított figyelme újra elismerésben részesül, ezúttal az olasz Külügyi minisztérium híres tanulmánya, a Christmust részéről, így a Moak bekerül a közé a 100 „Made in Italy” vállalat közé, mely kiemelkedően nagy figyelmet fordít az innovációra és a környezet tiszteletben tartására. Ezt tükrözik a „Paper ball” (Papírlabda) és „Sugar[not]Free” ([nem]Cukormentes) projektek is. Előbbi egy környezetbarát csomagolás, fenntartható designnal: a kartondobozokból gömbök (papírlabdák) készíthetőek, melyek dísztárgyként is megállják a helyüket. Utóbbi főszereplői pedig a Dario Quatrini által tervezett cukros-zacskók, melyek egy rövidke történetet tartalmaznak a kávébab fő állapotait.


 2013

Az organikus és méltányos kereskedelmi igazolásokat követően a Moak a kóser igazolást is megkapja, mely garantálja, hogy a kávé megfelel a Tóra által előírt speciális zsidó ételekre vonatkozó szabályainak. Egy újabb garanciajegy pecséttel gazdagodott, mely a környezet és fogyasztók minőségi szolgálatát tanúsítja. Ugyanebben az évben a vállalat a zöld gazdaság támogatásaképpen megújuló energiába fektet, telepítve egy olyan napelemes rendszert, mely 1620 moduljával a teljes gyárat lefedi, s évi 530.000 kWh termelőkapacitással rendelkezik. A designra fordított figyelmet az ADI (Industrial Design Association) is elismerte, mely a „Golden Compass” (Arany Iránytű) elnevezésű, legelismertebb globális design díjat is megalapította, s mely a Moak partnerévé vált.


 Pár számadat:


• 15.600 kávépárna óránként


• 2.500.000 kg pörkölt kávé évente


• 6.500 horeca ügyfél


• 57 országban jelenlét


• 2012-ben stabil eladási mennyiség növekvő profittal


• Az export kvóta akkora megegyezik a forgalom 35%-ával 


Moak hivatalos honlap


 


 


  

« vissza


A Hario0A Joe Frex (Concept Art)Aerobie0AlthausBialetti0BWTCasino Mocca0CelliniChemex0DOT for You0Espresso Supply (Rattleware)FIFO0FilicoriGardelli Specialty Coffees0HausbrandtLa PiccolaLe Piantagioni Del Caffé0LucafféLucky Cap0MahlkönigMayer0MolinariMorosito Caffé0MottaPällo0PelliniPulycaff0ROKTADAMM!Vergnano0VST